قطع برق ۳.۲ میلیون مشترک در آمریکا به دلیل طوفان

بر اساس اعلام مقامات فلوریدای آمریکا، شمار قربانیان طوفان میلتون روز جمعه به وقت محلی، دستکم به ۱۶ نفر افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، طوفان میلتون همراه با گرد و باد و بارش شدید باران که سواحل غربی فلوریدای آمریکا را در هم کوبید، خسارات شدیدی بر جا گذاشت و نزدیک به ۲.۵ میلیون خانوار و کسب و کار در این ایالت همچنان با قطعی برق مواجه هستند و برخی از مناطق در مسیر این طوفان همچنان با وضعیت سیل‌ دست و پنجه نرم می کنند.

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی،میلتون در اواخر چهارشنبه به عنوان یک طوفان رده ۳ ساحل خلیج فلوریدا را درنوردید و تندبادهای شدید جوامع محلی در این ایالت را که هنوز تحت تاثیر طوفان هلن بودند، بار دیگر با چالش مواجه کرد. طوفان هلن دو هفته پیش رخ داد و باعث کشته شدن ۲۳۷ نفر در سراسر جنوب شرق آمریکا، از جمله فلوریدا شد.

مقامات محلی در فلوریدای آمریکا اعلام کردند که حداقل شش نفر در شهرستان سنت لوسی، چهار نفر در شهر ولوسیا، دو نفر در شهرستان پینلاس و در هر یک از شهرهای هیلزبورو، پولک، اورنج و سیتروس نیز یک نفر بر اثر طوفان میلتون کشته شدند.

این طوفان خطوط برق را خراب کرد، به سقف استادیوم بیسبال تامپا آسیب زده و موجب فرو ریختن آن شد و خانه ها را زیر آب برد.

مایکل لوری، کارشناس طوفان در آمریکا اعلام کرد: اداره ملی هواشناسی روز چهارشنبه ۱۲۶ هشدار گردباد در سراسر ایالت فلوریدا صادر کرد، که بیشترین هشدار داده شده برای یک روز در این ایالت از ۱۹۸۶ تاکنون است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه از مردم خواست پس از طوفان در داخل بمانند، زیرا خطوط برق سقوط کرده و آوارها شرایط خطرناکی را ایجاد کرده اند.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شد، گفت که او و همسرش ملانیا برای ساکنان فلوریدا که تحت تاثیر طوفان قرار گرفته اند دعا می کنند و از آنها خواست به او رای دهند.

رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به تاریخ تحلیف ریاست جمهوری گفت: امیدوارم در ۲۰ ژانویه کسی را داشته باشید که واقعاً به شما کمک کند.

طوفان هلن اواخر ماه گذشته فلوریدا را درنوردید و طوفان‌های پشت سر هم به یک موضوع انتخاباتی تبدیل شده است. ترامپ دولت بایدن را متهم کرده و مدعی شده که بایدن و کامالا هریس نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری قربانیان این طوفان ها را رها کرده اند.

بایدن روز پنجشنبه از ترامپ انتقاد کرد و به او گفت که "به کار خودت رسیدگی کن."

دانشمندان می گویند با افزایش دما به دلیل تغییرات آب و هوایی، بارش شدید باران و طوفان های مخرب با شدت و فراوانی بیشتری رخ می دهد.

از آنجا که سطوح گرمتر اقیانوس ها بخار آب بیشتری تولید می کنند، انرژی بیشتری را برای طوفان ها به هنگام شکل گیری فراهم می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس